Prinsessa på slottet

Nu är dagens föreläsning avklarad. I dag blev det genomgång av 2-8 §, kap 12 i Jordabalken = Hyresrätt. Jag har gått hyresrätt del 1 samt hyresrätt - bostäder del 2 bara för ett år sedan så lite kommer jag i håg i alla fall men hyresrätten för lokaler är helt ny för mig, så det blir en utmaning.

Den här gången har vi lämnat Sollentuna för Näsby Slott strax utanför stockholm, känner mig som en liten prinsessa i denna vackra byggnad och omgivning.

I den här vackra byggnaden bor jag...


Vår föreläsningsal...

Snön ligger orörd över sjön och solstrålarna får snön att glittra. Jag bor i ett mysigt litet rum med en mycket liten säng, tur att jag är en liten flicka.  Utanför fönstret ser jag sjön och det är verkligen naturskönt här. Jag hoppas vi kommer vara här även i februari och mars!

Mitt rum...

Börjar fundera lite över tentan, är inte särskilt nervös men det blir tufft att skriva en tenta under åtta timmar, jag får skriva den hemma på kontoret i ett enskilt rum... Vill verkligen klara den så jag sen kan kalla mig för förvaltare :)

Julhelgerna har varit jättesköna. Julen spenderades hemma hos mamma och pappa och bror var också där. Fick massa fina paket från mina nära och KÄRA.

Anlendingen till min dåliga uppdatering här inne på bloggen kan bara beskrivas med ett ord. KÄRLEK. LYCKA. Allt tack vare Han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0