Cash is king

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade vilkt beror på att jag inte har varit hemma sen fredagsmorse.
I fredags blev det lite kvällsjobb då vi var med en stund på en gårdsfest i ett av "våra" hus. Det var faktiskt riktigt trevligt med Hasse "speleman" Gustavsson och hans gitarr :) Det går ju inte att jämföra med Palace dansgolv som kanske hade varit ett mer naturligt val av en 24-åring en fredagskväll men jag är ganska anpassningsbar. Bästa av allt var ändå att det grillades korv med bröd. På kvällen kom mamma in till stan och hämtade upp mig så åkte vi till Söderköping. Hon hade köpt melon, parmaskinka, räkor och avokado. Var hur gott som helst!

Lördagen spenderades i Linköping tillsammans med kusinerna. Hann med att planera Sofias bröllop (nu behöver vi bara hitta en karl oxå), gå på kondis och äta alldeles för mycket bakverk samt spela SingStar. Ska försöka umgås oftare med kusinerna, det är verkligen hur mysigt som helst och det är ju faktiskt inga avstånd mellan Norrköping och Linköping dessutom jobbar ju jag i Linköping ibland så vi har ingenting att skylla på. På kvällen blev det en sväng förbi Mange och Lina i Söderköping. Var mycket trevligt, var inte på festhumör så jag blev helnöjd med att spela Nintendo wee... jag var lätt sämst men med grym inlevelse :) När de andra åkte in till stan för att dansa loss på Palace gick jag hem till mamma och kröp ner i sängen så även söndagen spenderades i Södeköping. Det har varit medeltidsdagar i Söderköping den här helgen så jag och mamma gick ner till kanalen och åt lunch på Bondens och satt i solen och njöt. Köpte också ett jättevackert halsband i silver och bärkristall. Kvällen spenderades med lilla mor framför tv'n, vi såg filmen "Under Toscanas sol". Som ni hör så har det varit en lugn, mysig helg. Tack gode gud för att jag har en liten mamma så jag kan låna kläder av henne :) Mor och dotter = kvalitetestid.

I dag har jag växlat lite dollars!! Snart bär det av! Vet fortfarande inte hur mycket pengar som kan behövas för en vecka i New York. Läser bloggen Ett annat New York varje dag och har fått två riktigt bra tips. Det senaste var att besöka Edge*nyNOHO som ligger på Manhattan. Det är en stor butik med designers kläder, men det är nya, oupptäckta designers som säljer sina plagg. Vore riktigt kul att köpa något där som man vet att man kommer vara ensam om att bära och dessutom kanske man gör sig ett riktigt klipp om desginern om ett par år har en stor modevisning i New York.

 `
Jag vill komma hem med en riktigt snygg klänning i bagaget

Bloggen tipsar också om Greenacre Park - det är ett vattenfall mitt på Manhattan. En privat park öppen för allmänheten som inte så många känner till och de som känner till den vill inte avslöja sitt lilla guldkorn så det här är förmodligen första och sista gången jag nämner Greenacre Park.

 
Visst ser det mysigt ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0