Lilla vi i stora USA

Har nyss kommit hem från matchen. LHC krossades av St Louis Blues, 0-6 blev slutresultet. Inget av lagen gjorde någon höjdarprestation eftersom det inte var någon seriematch men det var underhållande.


Det bästa var ändå vår gästande amerikan som jag har kunnat öva min engelska på och som dessutom gett mig inside information inför resan. En glädjande nyhet jag fick är att NHL säsongen drar igång redan nu i helgen så har vi tur kanske vi kan få tag på biljetter! Har alltid drömt om att få se en NHL match!
Alla guideböcker trycker på hur vikitgt det är med dricks i USA, i alla lägen oavsett om det är till servitören på restaurangen eller chaffisen i taxin men som han sa: You don't have to tip, you're a tourist. Just remember not to go to the same place twice!!
Jag har fortfarande inte börjat packa, men jag har i alla fall fått kläderna tvättade av mamma så det får ske i sista minuten i morgon kväll. Mobilen är laddad med musik av John Mayer och David Gray och en ny pocketbok är inhandlad så flygresan är räddad. Nu är det inte långt kvar, ingen resfeber än så länge, har nog inte förstått att vi ska åka än. Tänk, lilla vi i stora USA :)


I går fick jag hem det här fina armbandet som jag köpt av emno design. Jag rekomenderar hennes sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0