Rymdpromenad till ICA

Ligger och kollar på Nyhetsmorgon och intervjun med Christer Fuglesang. Förstå att killen har gjort två rymdpromenader, själv har jag promenerat till ICA. Killen har tränat och pluggat i 20 (!) år för 2 (!) uppdrag, lite dålig utdelning kan tyckas. Lite roligt är att Fuglesang två dagar fick välja väckningsmusik i rymdraketen. Dag sex väcktes han av Louis Armstrong What a wonderful world och dag tretton Rod Stewarts Sailing. Själv vaknade jag i morse av Sony Ericssons alarmsignal Speedish med texten tvättstugan i displayen. Inte riktigt lika exotiskt.



Som sagt väcktes strax före sju för att ha tvättstugan. Hade plockat ihop all tvätt inatt för att det skulle gå fort på morgonen för att kunna gå och lägga mig snabbt igen när jag slängt i två maskiner. Hasade mig ur sängen, ont i huvudet, släpade ner två ikeakassar till källaren bara för att upptäcka att någon har tagit min tvättid!! Jag förstår att de flesta av alla grannfejder sker i tvättstugan. Tack och lov har mamma lovat att tvätta ett par maskiner åt mig så jag har lite kläder inför resan. Tack.

Finns en lite rolig blogg som heter arga lappen och där hittade jag den här bittra bilden.

"Till den arme Sate som tror att det är okej att ta andras tvättmedel så kommer här ett erkännande:

Sist jag var här så blandade jag ut tvättmedlet med kattsand (använd) och det roliga är att nån av er har använt det...haha.....

PS. Pissade även i sköljmedlet...."



I går kväll efter matchen spelade jag och Trysberg SingStar och tog en drink. Bestämde oss för att gå ut trots att vi inte riktigt var på hugget. Tog en taxi till Side Bar bara för att upptäcka att vi kände oss väldigt obekväma. Gick då istället till Manesa men samma känsla infann sig. Gjorde ett försök på Dehli, samma sak där. Hamnade till slut på Bishop Arms (?!), tog en varsin drink och bestämde oss för att ändå gå till Palace, där känner vi oss som hemma. Stod i kö en kvart, gick ur kön och promenerade till McDonalds där kvällen avslutades. Kontentan av detta är: Gå inte ut om du inte är laddad för det från början, det blir inte bra.

I kväll ska jag på bio med far och se Stieg Larssons Flickan som lekte med elden.

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Hej igen! Sv: De har en affär som heter New Yorker, den finns i flera länder i många städer, men endast i skåne och skärholmen. Men den finns i new york och de har också fina och billiga grejer. Undvik de stora husen som blomingdales, visst de är kul att titta, men inte kul när prislappen ligger 3000 dollar...

2009-09-27 @ 16:44:25
URL: http://pascen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0