Sammanfattningen...

Hur ska jag sammanfatta denna otroliga stad som jag nu besökt för första gången. Den är stor, häftig, impulsiv, rörig och organiserad på en och samma gång. New York luktar. Staden luktar. Den luktar varken gott eller äckligt. Den bara luktar, olika på varje gata. New York låter. Staden låter. Sirener blinkar och tjuter runt varje gatuhörn. Jag älskar den här staden! Jag tycker om städer som gör intryck och det gör verkligen "det stora äpplet". Det är skyskrapor överallt. Neonskyltar längs med hela Broadway. Du kan aldrig tröttna på den här staden, finns aktiviter att göra varje dag. 365 dagar om året. För alla. Ska du åka till New York ska du inte vara borta mindre än en vecka, det finns för mycket att uppleva.
Det här är den bästa semestern jag någonsin haft, jag vet inte om det beror på staden eller resesällskapet. En bra kombo av båda har jag resonerat fram. Jag och Jessi har samma intressen och allt har flytit på så himla smidigt. Där har vi resan i ett ord: FLYT!

Veckans flipp: NHL hockey i Madison Square Garden.
Veckans flopp: Mellanlandningen på Heathrow.
Veckans kändis: Killen i Entourage.
Veckans inside information: Killen i Entourage är grymt otrevlig enligt säkra källor.
Veckans skratt: Diskmaskinen som bubblade över.
Veckans utiskt: Helikopterfärden över Manhattan.
Veckans amerikan: Highe five med Castor.

Jessi, du är välkommen att fylla på listan :)






Kommentarer
Postat av: Jessica

Veckans splash! Tycker jag är alla dessa MANLIGA New York fire fighters, slurp!

2009-10-13 @ 11:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0