Årets bästa kommentar!!!

Den norske äventyraren Jarle Andhöy var gäst hos Skavlan igår och han sa årets skönaste kommentar. Lite bakgrund till kommenatren är att Jarle är den yngsta någonsin som ensam seglat ut på ishaven, han var då 19 år gammal, han har varit ute på sjön till och från med sin segelbåt sedan dess. Han fick massa frågor om säkerheten ombord och om han aldrig var rädd. Han svarar då att för 50-100 år sedan gav sig smågrabbar ut till sjöss och det var inget konstigt med det men nu för tiden är det helt plötsligt farligt för barnen att leka i lekparken om inte sanden i sandlådan är EU godkänd. Jag skrattar sällan högt när jag är ensam men i går kunde jag inte låta bli! Jag tycker han har så rätt i det han säger. Vi ska ju vara rädda för allt och det finns regler för allt för tänk om något skulle hända. Detta tänk om hela tiden gör mig så trött!

I dag har det blivit en vända på stan där betalkortet har dragits både en och två gånger. Kom bland annat hem med två par nya skor. Ett par invigs ikväll på något av Norrköpings dansgolv. Ska hem till min kollega Anna och hennes karl på inflyttningsfest! Ska bli riktigt kul att träffa lite nya ansikten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0