Fastighetsrätt på gotländska

Jag tycker det här är så himle roligt, att hele tiden läre nytt! I dag har vi haft ett riktigt tufft avsnitt om fastighetsrätt, men nu har jag kunskapen för att köpe en fastighet. Nu kan jag "allt" om fastighetsbildning, servitut, byggnadstillbehör, förköpslagen, samäganderättslagen, expropriation, formkrav, lagfart och panträtt. Nu kan jag köpe mitt torp på landet :) Det är ännu roligare att läse juridik när föreläsaren är gotlänning, så min stavning i dag är inspirerad av honom.
Kvällen avslutades med en föreläsning om stress och ledarskap av doktor Rigmor. Hur hanterar vi stress och framförallt hur motverkar vi stress var kvällens huvudfrågor. Det var lite skrämmande att höra hennes ord och erfarenheter då jag märker att jag har en tendens till att kunna bli "utmattad" (gå-in-i-väggen), kanske inte i morgon men en annan dag om jag inte tänker mig för. Å andra sidan har jag ju ett liv nu som jag vill gå hem till vilket innebär att jag inte jobbar över varje kväll längre. Hoppas det fortsätter så!
Efter doktor Rigmors föreläsning hade vi vickning med lite tilltugg och dryck och massa skratt. Det är ett riktigt härligt gäng jag har förmånen att få vara med i och det här kommer vara en rolig tid framöver!
Nu ligger jag i sängen och kollar på Nyheterna, skulle helst vilja mysa med Han men det får bli i morgon kväll :)


Min läsfåtölj. Tyvärr har jag inte havutsikt denne gång.



Mitt lilla rum, till höger är min plugghörna...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0