Jag vill ut och resa...

Behöver verkligen åka bort ett tag, behöver lugn och ro att fundera över saker och ting. Jag fungerar inte just nu och behöver ta en del beslut men kan inte göra det här hemma just nu. Har varnat alla på kontoret att jag är lite lätt manodepressiv just nu, ena sekunden är allt toppen, andra sekunden vill jag helst inte gå upp ur sängen överhuvudtaget. Underbara kollegor som respekterar det och känner av vilket humör jag är på. Fick precis ett mail om att hyra en lägenhet mitt på Manhattan i New York, precis vad jag behöver! Det är en helt nyrenoverad lägenhet med upp till fyra bäddar. Modernt kök och badrum med allt som kan behövas för att njuta en vecka in the big city! Hyfsat prisvärt om man jämför med en natt på hotell som knappt går att få under 2000 SEK per natt.


Lägenheten ligger mitt i centrala New York


Planerar för fullt för nästa tripp till Asien, är fortfarande inne på att trekka i norra delarna av Thailand och avlsuta med sol och bad på Koh Chang. Mamma är nervös för att jag ska sticka iväg på egen hand men om det är någonstans det är säkert att resa själv så är det Thailand (förmodligen tryggare än att gå genom Vasaparken en sen natt från krogen) och det skulle ge mig så mycket erfarenhet. Jag försöker också få med mamma på en mor-och-dotter-weekend till någon europeisk storstad för att få ta del av lite kultur, shopping, mat&dryck och långa samtal om livet ;) Får jag inte med mig mamma på detta tar jag nog en weekend på egen hand, vill bara sitta i en korgstol på ett stort torg och bara finnas till och gömma mig i stora folkmassaor och dricka ett glas vin och läsa en bra bok, varför inte Lonley Planets - Guide to Southeast asia on a budget!!
Nu fick ni lite uppdateringar om mina resor i den närmsta framtiden. Har fortfarande inte lagt ner planerna på en längre roundtrip i Asien, men det ligger lite på is under de kommande 12 månaderna...

Kommentarer
Postat av: Beauty By Beata

Men hej! Vad kul att du också har blogg. Härligt med en rese-blogg.

Vad är det för lägenheter då? Har ni några bostadsrätter? Eller har ni rent av någon hyres med uteplats?

Stor kram till dig. Vi måste ses snart SOS-gänget!

2009-06-28 @ 22:41:44
URL: http://beatas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0