The Rough Guide to New York City

Nu sitter jag i mitt kök och tittar på mina vackra mårbacka pelagoner och planerar nästa resa. Äter en brunch bestående av Pago juice, te, ost & skink macka och jordugubbar!

Köpte The Rough Guide to New York City på stan med mängder av tips om boende, kommunikationer, dos and donts. Det här är nästan det bästa med resandet - planeringen hemma vid köksbordet. Sitter som en galning med markeingspennan i högsta hugg och kladdar i boken och gör små symboler som bara jag förstår. Innan jag åker iväg till ett nytt land läser jag varenda guidebok som finns att få tag på. Jag vet precis var man ska bo och inte, vad man ska göra och vad man bör undvika. När jag sen kommer fram känns det som om jag redan känner staden, människorna och kulturen. Det är mitt lilla kontrollbehov som spökar men jag tycker om att vara påläst innan jag åker för då har jag chans att få ut så mycket som möjligt av resan. Dessutom är det härligt att drömma sig bort och ha något att se fram emot.

Brunch och en guidebok över New York City. Joshua Radin sjunger genom mina högtalare. Det här är lycka för mig!  

Dos in New York

- Empire State Building
- Ropa efter en taxi på ett världsvant sätt
- Central Park
- Shoppa skor som en galning
- Frihetsgudinnan
- Äta och dricka gott, bli lite småfull och vingla i mina nya skor
- Rockefeller Center
- Staten Island färjan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0