mor-och-dotter

Har krypit upp i soffan med en filt och lyssnar på Laleh och på regnet som smattrar mot fönstren.  Mamma och jag var och lunchade efter jobbet och passade på att shoppa lite också. Mycket mysigt med en liten mor-och-dotter-stund. Mamma följde med mig hem och hjälpte mig att sy min klänning, kom på att hon måste ha brustit i uppfostran som inte har lärt sin dotter att sy... inte ens korsstygn klarar jag av. Som tur är så finns lilla mamma som gör att jag kan använda min fina klänning på midsommar som jag köpt på nelly.com. Fick chansen att skvallra lite om giftermålet (?) mellan Bagge och Wahlgren också... en riktig tjejkonversation.
I övrigt har jag mest varit trött i dag, somnade hemma hos Angelica i natt efter att vi sett sista filmen av Sagan om Ringen triologin. Angelica grät de sista 45 minuterna, något som jag, Trysberg och Jocke var roligt. Var länge sen jag grät till en film, men ibland kan det var skönt att gråta av sig lite och då är det perfekt att skylla på en sorglig/lycklig film. Det blev ett litet battle i SIngstar igår kväll också. Jag och Trysberg mot Angelica och Jocke, jag och Trysberg hamnade på en hedersam andra plats. Var riktigt kul att tävla i lag. Måste vi göra flera gånger. Jag sov kvar där hemma och försov mig i morse, skulle nog behöva sova ut ordentligt, men det får bli  någon annan gång.
Har packat väskan inför helgen nu, har med mig massor av kläder, förstår inte varför men jag kan inte bestämma mig för vad jag vill ha på mig så jag resonerar att det är bättre att ta med för mycket än för lite! Har fått låna pappas systemkamera till helgen också, min ena kamera pajade när jag var i Thailand, har kommit massa sand i obejktivet så skärmen blinkar error när jag sätter på den :( Av erfarenhet från förra året så brukar det bli mycket bilder efter en helg i Gryt. Trysberg och Angelica var snälla och handlade min ranson på systemet förrut, så det enda vi har kvar nu är att laga all mat som vi ska ha med oss, sen är det bara att sätta oss i bilen i morgon förmiddag och poppa hög  musik i bilen ner till Gryt...

Återkommer förmodligen på söndag med mängder av bilder från helgens bravader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0