Temaresor

"Ett litet steg för dig, men ett stort steg för sinnet". Det är första meningen i Temaresors katalog. Jag var inne på Resia idag och hämtade massa kataloger för att få inspiration (tyvärr verkar det som om NHL biljetterna var slut). Fortsättningsvis skriver de i katalogen "...koncentrera dig på att bara njuta av nya platser, och om du vill, nya vänner. För dina medresenärer är liksom du nyfikna på nya kulturer, platser och en fördjupad syn på vad moder jord har ett ge". Jag tycker det är så vackert formulerat och precis mina tankar kring resandet. Känns inte som några problem att resa på egen hand med det sällskapet. Det känns som Temaresor har "förmågan att förmedla ett lands själ och förstå sammanhangen". Här finns möjligheter att sätta ihop sin egen resa eller hänga med på de redan planerade turerna. Något annat som jag tycker om med Temaresor är att de bidrar till att bevara vårt världsarv. De samarbetar sedan elva år tillbaka med Unescos världsarvsavdelning. Med TEMA kan man upptäcka samtliga sju kulturella storverk som valts till "världens sju nya underverk": Mayastaden i Chichen Itza i Mexiko, Kristusstatyn i Rio de Janiero, Collosseum i Rom, Taj Mahal i Indien, Kinesiska muren, klippstaden Petra i Jordanien och Machu Picchu i Peru.  Dessa platser röstades fram i Lissabon sommaren 2007. Jag ska ha som mål att besöka samtliga underverk innan jag trillar av pinn.
 
Fortsättning följer...


Tisdagskvällen är räddad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0