Midsommar!!

Då var ännu en midsommar i Gryt avklarad! För ett par timmar sen skröt jag om att brännbollen inte hade gett mig någon träningsvärk, HA, det skulle jag aldrig ha sagt, känner mig som en gammal tant när jag försöker ta mig ur soffan. Sjukt ont i låren och dessutom ont i nacken (sitter här hemma och luktar tigerbalsam) och blåmärke på höften efter min grymt schyssta vurpa som tyvärr inte resulterade i några stilpoäng men däremot en lyra och poäng till laget. Tyvärr räckte inte det, vi förlorade matchen, men glad ändå!
Paketen till värdarna och värdinnan blev lyckade. Visselpipan blev perfekt till lekarna, paraplyt lyckades lura bort regnet nästan hela helgen (och fungerade även som "kon" i brännbollen) och packtejpen hade hur många användningsområden som helst. Titta bara vilken snygg midsommarstång Angelica och Hanna fixade med hjälp av tejpen :) Blev som sagt lekar; vattengolf, luftgevär, hamra spik, tipspromenad m.m. Blev ingen vinst här heller, men glad ändå!
På lördagen spenderade vi ett par timmar på Gryts varv, riktigt kul faktiskt (Anders bättrade på mina blåmärken på höften i och med hans dans)! Kallt var det på natten, tack Fia för lånet av farmors raggsockar, fick lära mig att klänning och raggsockar faktiskt funkar grymt bra ihop. Det blev inget midsommardopp, tog vårt förnuft till fånga och accepterade det faktum att det var alldeles för kallt, ett dopp hade förmodligen gett en förkylning, skrynkliga fingarar och stelfrusna tår...

Delger lite bilder från helgens bravader.


Midsommartårtan


Brännboll



Midsommarstången



Skydd mot regnet


Dax att tända grillen



Vackra blommor på bordet och fina flickor i bakgrunden.
Trysberg och Vicky.



Friskas


Kommentarer
Postat av: Jonas

wohooo shit vilken bild.! jag varvade ju när du tog den där bilden :O :P haha. hare fint så hörs vi säkert. // Esset

2009-06-21 @ 16:47:04
Postat av: Emma

Vi fick visst stilpoäng för din vurpa!!! Bra gjort!!

2009-06-21 @ 19:00:41
URL: http://thesweeticequeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0