Solsting

Vilken underbar dag vad gäller vädret, strålande sol och så varmt. Skönt när man inte behöver sätta på sig en jacka eller tröja när man går iväg på morgonen. Blev bjuden på lunch idag av min kollega, tack för det. Gick till Sandys, satt ute i solen och åt en macka med skagenröra. Glömde ju min plånbok imorse (fick lite bråttom när jag upptäckte att klockan var 07.50) och sen glömde jag betälla mat och stod där hungrig utan någon peng. Är nu skyldig henne två luncher, får vi ta igen nästa vecka. Glömde dessutom min jobbtelefon i all hast, helt fel dag att glömma den på men jag hade i alla fall bara 10 missade samtal när jag kom hem. Tar varenda chans till sol nu, så fort det är rast på jobbet sätter vi tjejer oss på taket och skvallrar och dricker kaffe (te i mitt fall). Hela eftermiddagen gick åt till en stor visning på fem nyproducerade lägenheter. De är så otroligt vackra. Jag har fastnat för dem som har 3,70 (!!!) i takhöjd, och öppen planlösning kök/vardagsrum, om jag hade nån att dela den med skulle jag slå till direkt. Lägenheterna med takterass med utsikt över strömmen och industrilandskapet är inte fy skam heller. Grymt duktig arkitekt, trevlig är han också. Undra om inte min vän Beata och hennes karl sökte lägenhet?? Visningen gick i alla fall toppenbra, det är vid såna tillfällen jag mår som bäst, får träffa massa trevliga människor och verkligen ta till vara på min sociala sida.
Nu ska jag försöka slänga i mig lite mat, har levt på bullar hela kvällen! Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0