Musik att drömma sig bort till...

Sitter i soffan och lyssnar på John Mayer, han är helt fantastisk. Det var ett nytt ansikte och bekantskap som jag träffade i Bangkok som introducerade mig för hans musik. Det är en sån musik som får mig att blunda och känna som om jag är med i en film, en film som jag får regissera alldeles själv, my favourite place on earth. Lyssna på  The Heart Of Life och "Your Body is a wonderland", när jag hör de låtarna är jag tillbaka på Khaosan Road och är den Emma som jag vill vara. En annan ny bekantskap har introducerat mig till Spotify, sjukt bra och så enkelt att få lyssna på sin famoritmusik när som helst och det är dessutom lagligt!

Helgen har innehållit mycket sol, är nöjd över min nya, betydligt brunare, färg på benen. Jag var  och jobbade en stund på lördagen men i stället för att sitta inne på kontoret plockade jag ihop vad jag behövde och satte mig rakt över gatan på Café Plaza och beställde in ett glas kallt rosé och en chokladboll (frukost!). Är ju grymt lättpåverkad så när jag reste mig upp fär att gå, snubblade jag in i en barnstol och fick några andra gäster att dra på smilbanden. Märker nu mer och mer att jag verkligen behöver köpa mig en liten dator som jag kan bära med mig överallt. Kommer behöva den ännu mer när jag ska vara i Stockholm med jämna mellanrum, kommer berätta mer om det när allt är klart!! Kommer vara perfekt att ha på tåget och på hotellrummet. Ett måste när jag är ute och reser också! Kan dock inte bestämma mig för vilken jag vill ha. Var inne på Dell Inspiron men fick höra att det var en "gubbdator" ;) I dagsläget har jag en HP som privat dator, funkar riktigt bra faktiskt! Jag har sagt upp mitt bredband här hemma så jag ska införskaffa mig ett mobilt bredband också så jag blir lite mer flexibel! Blir nog att ta med mig pappa till MediaMarkt i veckan för lite kloka råd ;) Kanske kommer därifrån med en ny liten digitalkamera också då min inte funkar längre, sand i objeltivet efter Thailandsresan...ooops.

   

Vilken ska jag välja??


Helgen har också spenderats på Bagarstugan med en kopp te och ytterligare en chokladboll (lunch!). Defintivt mysigaste stället i stan. I dag har det bara loppats i Vasaparken för att bättra på brännan, the bet is on! Nu ska jag äta den tredje byttan med jordgubbar för den här helgen...mmmums och med en kall Bacardi Breezer blir de ännu godare! Champagnen ligger fortfarande på kylning, kanske får bli nästa helg! Hoppas på att det ska vara lika varmt väder nästa helg, då ska det ut och seglas med mor och far... och ta första doppet för i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0