Lips!

Vilken mysig kväll det blev och dessutom en bra dag på jobbet med två mycket viktiga uthyrningar. Kvällen har spenderats med mycket tv-spel tillsammans med Jools hemma hos mig. Det började dock inte så bra när vi inte fick igång mickarna till Lips. Det hände absolut ingenting och hur mycket vi än skrek in i micken så hördes vi inte. Mycket besvikna över att inte få höra våra egna röster ännu högre än vanligt ringde Jools till Pierre som fick vägleda oss via telefon. Stort tack för det! Skam den som ger sig! Lips var riktigt roligt, faktiskt nästan roligare än SingStar när man inte bara ska sjunga utan även showa och röra micken och armarna för att få poäng. Vi låg riktigt jämt i början och som minst skilde det 63 poäng mellan oss av totalt 400.000, men framåt småtimmarna hade Jools fått greppet om mig och som vanligt hamnade jag på en hedrande andra plats ;) Vi åt bakad potatis med rostbiff, rödlök och créme fraiche. Skulle bli lite dryck också men det blev inte så mycket av den varan, Champagnen, Moet, ligger fortfarande på kylning. Har funnits många anledningar att fira mitt i allt elände. Försöker lära mig att "see the bigger picture" i allting oavsett om det gäller jobb eller privatliv.



Jools har klippt mig i kväll också, toppade bara lite och tunnade ut för att få upp lockarna lite. Är så grymt imponerad av hennes lilla kit som hänger på höften när hon klipper, som en polis som drar upp sitt vapen drar hon upp sax och kam.

  

Min lägenhet är så grymt varm på sommaren, både jag och Jools fick svett attacker så vi öppnade samtliga fönster för att förhoppningsvis få känna en liten svag bris. Efter en stund började det lukta lite konstigt, vi trodde först att det var grannen nedanför som rökte något olämpligt men tillslut luktade det mer och mer och sen ser vi rök överalt och det visar sig vara en gräsbrand på andra sidan Östra promenaden. Lite action på kvällskvisten.

Nu ska jag ta en riktigt kalldusch för att se om jag kan lyckas krypa ner i sängen och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0