Svinsjukan

Nu är svininfluensan i Östergötland. Första fallet har upptäckts, han hade blivit smittad i USA... hur ska detta gå? Kanske ska vaccinera mig innan vi åker! Hörde att 400.000 östgötar ska vaccineras i höst, kanske ska anmäla mig frivillig. Då WHO har uppmärksammat svinsjukan som en pandemi så har Sveriges hela befolkning rätt till vaccinet.
Har varit en ganska lugn måndag, några besiktningar och en kontraktskrivning. Märks att det är semestertider för det är tystare på telefonerna... Jag jobbar alltid på somrarna, tycker det är en skön stämning och så hinner jag jobba undan sånt som jag inte hinner med resterande delen av året. Dessutom ser jag ingen anledning att resa utomlands på somrarna då Sverige är vackert (utom idag när allt är grått och kallt i Norrköping) och att vara ledig utan att resa är slöseri med semesterdagar enligt min mening. På vägen hem svängde jag och mitt gigantiska parapy förbi McDonalds, hoppades jag skulle hinna smita hem utan att någon såg mig synda men självklart springer jag på ett välkänt ansikte och blev avslöjad direkt. Men gott var det!!




Nu ska jag mysa ner mig i soffan för att se en film som går på Kanal 9- Kärleksbrevet. Amerikanst romantiskt drama från 1999. Min kollega sa att den var bra och dessutom var ju Kevin Costner riktigt het på den tiden. En riktigt man ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0