politikerbloggen.se

Idag är jag uppriktigt förbannad! Varför har jag litat på SMHI?? Det är ju strålande sol idag också och jag är inne i stan. Får väl gå och lägga mig i Vasaparken...
Nästa år har jag bestämt mig för att besöka Almedalsveckan. Här blandas politik och nöje med vackra Gotland. Inte helt dumt enligt mig. För er som tycker att politik är dödstråkigt gå in på politikerbloggen.se. Där visar man att politik inte behöver vara trista debatter utan mycket, mycket mer. Här finns bland annat 99 listan, vad sägs om nr 77: Årets plankare - Leif Pagrotsky, nr 96: Årets strumpor - Göran Hägglund och nr 53: Groupie - Mona Sahlin med Marit Bergman. Här finns också många bra debattartiklar...


Här skulle jag vilja vara nu





Kollar just nu på Nyhetsmorgon och inslaget om Mannen som är misstänkt för bedrägeri som liknar de klassiska pyramidspelen. Han tros ha lurat av människor totalt 150 miljoner. Jag tycker självklart väldigt synd om de som har drabbats men kan ändå inte låta bli att förundras över människors naivitet. Vi svenskar är ju alltid annars så misstänksamma mot andra människor men när det kommer till pengar blir vi godtrogna på grund av girighet. Om det verkar för bra för att vara sant så är den inte sant och man borde ana att det är något skumt på gång... Snabba pengar är sällan bra pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0