Hemma i sta'n igen

Har pratat en lång stund med min vän från huvudstaden. Alltid lika roligt!
Har nu kommit hem från båten, blev en liten omväg, då jag precis tagit mig igenom köerna till söderköping, upptäcker att jag glömt min kamera, då var det bara att vända och köra tillbaka 30 minuter, enkel väg. På vägen in till Söderköping kom regnet. Om jag inte hade haft något bokat i almanackan i morgon hade jag nog tagit en semesterdag och åkt hem i morgon istället. Har varit en jätteskön helg, tid för eftertanke... Igår kväll hade vi ett långt, djupt samtal för att till slut garva så att vi grät. Min relation till mina föräldrar är underbar. Jag kan prata med dem om allt!
I dag hade vi en härlig segling. Topphastigheten blev nästan 8 knop (på svenska: 14 km/tim) och då hade vi bara genuan uppe (på svenska: förseglet). Vi hade en halvvind (på svenska: sidvind) på ca 10 m/sek. Lutade ganka bra där ett tag, upptäckte att jag är lite mer försiktig nu för tiden, blir man skrajare med åren eller har det att göra med att jag inte seglar lika ofta som förr?
Nej, jag har inte badat, det var alldeles för kallt. Jag är en badkruka från och med nu. Däremot har jag bränt mig.... i ansiktet.... tro det eller ej. Jag som brukar gnälla över att jag aldrig blir brun i ansiktet!! Har smetat in min med aftersun från Thailand, bra grejer!
Nu har mamma och pappa officiellt semester vilket har gjort mig till ägare av en ford under ett par veckor. Så skönt nu under sommaren att kunna ta bilen ut och bada på kvällarna och helgerna. Det tycker vi om.

Jag och mamma


Mina föräldrar


Småskär i S:t Annas skärgård



Klarblå himmel




Pappa in action

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härliga bilder Emma (det tycker tom en landkrabba som jag hihi). Hoppas dú har en bra kväll.



Ses på jobbet imorgon. Kram

2009-07-13 @ 19:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0