1985 - 2009

Har nyligen vaknat upp i mitt gamla flickrum hemma hos föräldrarna. Pappa har gjort det till datarum, men min säng finns fortfarande kvar. Underbart skönt att komma hem och bli ompysslad!
Pappa: Emma nu är det frukost!
Åhh kan det inte vara någon hemma hos mig som ropar det. Emma, nu är det mat! Emma, jag kan ta hand om disken! Emma, det är klart att jag tar tvättstugan! osv.
För ett tag sen hade jag och min mamma en lite konversation om ovanstående när jag kände mig lite ensam.

Jag: Mammaaa (mjuk röst, huvudet på sne och hundvalpsögon) kan inte jag få flytta hem igen?
Mamma: (Nästan panik i rösten) ALDRIG I LIVET!
Mamma: Eller, jag menar, du får hälsa på hur ofta du vill, men du får INTE flytta hem igen.

Det var ju inte den reaktionen jag hade önskat mig :) Men jag kan förstå henne. Nu är det mamma och pappas tur att leva livet efter att ha tagit hand om oss barn i så många år!


1986 - The time of my life ;)


Sommaren 1986 - ute med båten
Hur lätt var inte livet på 80-talet?

Kommentarer
Postat av: Beauty By Beata

Haha, så sant det du skriver. Och vilken söt mini-emma på bilderna!

2009-07-11 @ 15:16:19
URL: http://beatas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0