Tack gode gud för snälla grannar

Jag har inte sprungit på många av mina grannar i huset under det året jag har bott här. Märker av grannen under ibland när han har sina minst sagt högljudda fester. Jag har faktiskt flytt fältet med taxi hem till en vän för att kunna sova på nätterna. I vilket fall, idag upptäckte jag i panik att jag behövde tvätta, jag behövde verkligen tvätta! Hade ett par underkläder kvar när jag lämnade hemmet i morse, vågar inte skriva på denna publika sida hur länge sen det var jag tvättade sist utan konstaterar bara att det var väldigt länge sen. Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt så jag har en tendens att köpa nytt varje gång det tryter med rentvätt vilket också har gjort att min garderob är överfull med impulsköp. Sprang i panik ner till tvättstugan för att boka tid och såg till min förskräckelse att den stora tvättstugan var upptagen ända till lördag morgon. Tänkte att jag får väl ta den lilla tvättsugan (som bara har en maskin och en trasig tumlare) och bara tvätta det viktigaste för annars skulle jag få tvätta hela natten. Precis när jag har satt på en maskin kommer en granne ner som har den stor tvättstugan och jag frågade med min allra snällaste röst om hon hade mycket kvar. Då visade det sig att hon var klar och jag har nu helt plötsligt tre maskiner till mitt förfogande... där till rubriken... tack gode god för snälla grannar som gör att jag slipper gå dallas till jobbet i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0