Norrköping är vackert

Jag är ju lite skadad och älskar hus. Jag älskar vackra byggnader med dess arkitektur och Norrköping är fylld av detta om man bara öppnar ögonen. Industrilandskapet med dess historia är grymt underskattat och jag hoppas att fastighetssägare tillsammans med kommunen lyfter fram detta för Norrköpingsbon. Det finns en mycket spännande hemsida som jag är inne på mer eller mindre varje dag där man kan läsa om Norrköpings fastigheter. Mellan Promenaderna.

Utsikten från Palace uteservering är inte fy skam

Jag hade en jättetrevlig kväll med kollegorna! Åt gott och drack gott. Samtalsämnena florerade fritt.

Tillbaka till mitt tidigare inlägg om landsköldpaddan Badu, som för övrigt är döpt efter Erykah Badu som har gjort många grymma låtar, min favorit är On and on. Jag har ju alltid trott att en sköldpadda kan krypa ur sitt skal, typ som Bamses polare Skalman som bara är lite naken utan hans skal, men ack så fel jag hade. Typ alla sköldpaddans muskler sitter i skalet och den dör utan det... tänk vad lurad jag har blivit i alla år. Kom fram till att det är en långsiktig investering att skaffa sig en padda till husdjur, den lever mellan 60-120 år och är dessutom billig i drift. Som en "bra" fastighet med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Trysberg

Hallå jag blir förvirrad!! Menar du padda eller sköldpadda där i slutet?? Padda e ju faktiskt en groda!! Som jag fick me på bild igår :)

2009-07-15 @ 01:17:18
URL: http://thesweeticequeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0