Bokat och klart!

Nu är New York bokat och klart. Tycker visserligen att de har dragit $200 för mycket för boendet men håller på och kollar upp det just nu. Flyget är bokat och jag lyckades faktiskt hitta ett direktflyg på ditresan. Jag är alltid lika nervös när jag ska boka flyg, läser tidtabellen minst 100 gånger innan jag vågar bekräfta beställningen. Men nu är det i alla fall klart! På hemresan mellanlandar vi i London och har ett par timmars väntetid, får se om vi kanske hinner/orkar lämna flygplatsen för att se lite av Englands huvudstad...

Har spenderat kvällen med att kolla på direktsändningen av hyllningen till Michael Jackson där 20.000 åskadare var på plats i Los Angeles. Enligt min mening var han en märklig man men jag kan inte förneka att han har gjort grymt bra musik även om de sista åren har handlat mer om hans något udda privatliv än hans musik. Just nu är det en av hans gamla konserter som visas på TV4 och den visar ju onekligen hur stor han var, publiken faller som furor och får bäras ut på bår när han går upp på scenen. Kan ju bero på att han har kalsongerna utanför byxorna och ett bandage över hela armen... förstår inte riktigt. Det är i alla fall världens nostalgitripp som får mig att minnas alla lågstadiediscon då jag dansade tryckare med Fredrik Lindfors (första killen jag frågade chans på) till You are not alone och när vi spenderade kvällarna i Daniel Perssons källare hemma i Sätra och lyssnade på albumet Thriller och jag försökte lära mig moonwalk... var tyvärr ingen naturbegåvning när det kom till dom moovsen. Säga och tycka vad man vill om the king of pop men det är alltid tragisk när någon går bort för tidigt.

Nu ska jag kura ner mig i sängen och försöka kurera mig, har en förkylning som jag hoppas inte ska behöva slå ut om jag tar hand om mig själv. Det får bli farmors recept - honungsvatten! Sov gott!

De här vackra kopparna har jag ärvt av min älskade farmor.
Hett vatten i dom här mirakelkopparna och lite
jordgubbshonung ska nog kunna få mig frisk på ett kick.


Kommentarer
Postat av: Skölda

Vad häftigt med NY gumman =D

Massa kort ska tas, antar jag ;p

Tänk på mig när du går på gatorna där Carrie skutta omkring!!



Puss&Kram

2009-07-08 @ 20:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0