Bad news never have good timing

Hahaa, vad trög jag är, har gått och sett fram emot den där filmen hela kvällen och när jag äntligen har kurat upp i soffan med täcke och kudde så upptäcker jag att jag inte ens har kanal 9, suck, så mycket blev det av min filmkväll. Lyssnar på musik istället... och så får det bli säsongspremiären av Prison Break ikväll istället!
Funderar lite över min nästa tatuering, som jag ska göra i Thailand (om jag nu kan hålla mig så länge). Jag vill ha samma stil som på den jag redan har, kvinnlig, diskret och med en latinsk text som betyder något för mig.

Age quod agis.
Memento te mortalem esse.
Quidquid discis, tibi discis.

Någon av de här tre texterna blir det nog. Sen tidigare har jag Omnia mea mecum porto på ankeln. Nästa ska nog få sitta på skuldran. Alla i min omgivning är väl inte överlyckliga över att jag tatuerarar mig men jag tycker det är vackert och ger karaktär, när jag sitter på ålderdomshemmet kommer "alla" ha skrynkliga tatueringar ;) Vi gjorde våra tatueringar på Max Tattoo på Khao San Road i BKK. Han är väldigt dyr om man jämför med andra tatuerare i Thailand men å andra sidan så är det rent och man vet att det blir ordentligt gjort. Han jobbar i Stockholm på somrarna så han vet vad han gör. På vissa öar i Thailand steriliserar de nålen i öl och det känns ju inte särskilt tryggt. Dessutom använder Max en speciell färg som gör att man kan bada mer eller mindre direkt efter och det är en fördel i ett land med 90% luftfuktighet...


 
Ett litet videoklipp från Max Tattoo på Khao San Road. Se hur mina tår rycker :)


Lycklig och trött efter en shoppingdag på MBK i BKK


Emma x3, samtliga med nya tatueringar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0