Kryssning!!!

I torsdags blev det middag med flickorna, saknade några men det får bli fler nästa gång. Det blev libanesisk mat på Meza. Riktigt värt. Vi beställde in 4 smårätter var och sen en varsin huvudrätt. Jag var mätt redan efter smårätterna men eftrsom jag är "ekonomisk" var jag ju tvungen att försöka äta upp allt :) Det blev mycket snack om alla möjliga tänkbara samtalsämnen, det är så skönt att man kan säga vad man tycker och tänker även om man är ensam om att tycka och tänka så. Vi är individualister i ett litet kollektiv!

Här kommer två bilder från kvällen som jag har lånat från Trysbergs blogg (hoppas det är ok)!


Jag och Faister


Ankan, Chrita och Jools


Jag kom nyss hem från ett dygn till havs. Har varit på kryssning över till Mariehamn med Cinderellla. Förra året var det 55 års kalas för Emil och Mange (25+30) och de fick en kryssning av oss vänner. Nu nyttjade de den presenten och vi följde med på köpet. Tyvärr kunde inte alla följa med pga av jobb och dyligt :( Det var riktigt roligt i helgen, mina fördomar om kryssningar och dess passagerare håller i sig men vem bryr sig, det är härligt! Så mycket speciella människor, dansband som spelar och människor som tror de kan bete sig hur som helst bara för att vi råkar befinna oss på finskt vatten under ett par timmar. Men man får ta allt med en nypa salt och skratta åt spektaklet och tro mig, vi har skrattat så vi fått ont i magen. När vi kom ombord packade vi upp i vår lilla hytt, med fönster (!) många var avundskjuka på det fönstret :) sen gick vi upp på däck och handlade från baren och njöt av Stockholms skärgård och en alkoholhaltig dryck! Sen blev det mat och taxfree. Tjejsnack i hytten medan vi sminkade oss och provade diverse outfits. Sen mötte vi upp grabbarna och begav oss till dansgolvet. Musiken går ju inte att jämföra med Palace men det är lite kul att lyssna på "gubb-rock" och "tant-gung" som någon uttryckte sig idag. Hamna i hytten för lite efterfest som slutade med krossade ostbågar i hela sängen... somnade vid 3-tiden, svensk eller finsk tid har jag ingen aning om. I morse var vi uppe med tuppen, de flesta av oss i alla fall, gick och åt frukostbuffé, fick i mig en liten ynklig macka men mysigt att sitta och äta tillsammans och påminna varandra om vad som hände kvällen innan. Sen blev det dags för dygnets höjdpunkt - kareoke!!! Ingen av oss deltog och man ska ju inte kasta sten i glashus men jag måste erkänna att vi skrattade ordetnligt till en del uppträdande men en eloge till alla de som vågar ställa upp, dessutom nyktra och de flesta var väldigt duktiga! Sen blev det styrdans och sen en tupplur innan en ännu längre tupplur på bussen hem till Norrköping. Här kommer dygnet i bilder!


Mina nya supersköna pumps och slitna jeans fick hänga med ut till havs.


Väntar på att få checka in på båten. Grabbarna kunde inte hålla sig till taxfreen.


Vår lilla hytt med fönster (!)


Flickorna på resan, något suddiga :)


Utsikt över Stockholms skärgård uppe från däck.


"Bumbi" klarade av en jäger även morgonen efter.


Applåder till vinnaren av kareoken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0