Peking fan

Det blev en bra helg trots att det var jobb inbokat. I går blev det en långpromenad i Norrköping. Var på gårdsfesten i Ektorp, jättetrevligt! De hade gjort jättefint med stolar ute på gården och hoppborgar och anskiktsmålning för de yngre. Fick mig en kopp kaffe (som jag för övrigt övar på att dricka) och en bulle (frukosten).




Efter det blev det en promenad till Knäppingsborg där jag köpte lite färsk lax till middag. Lyxade till det med avokado, getost och parmaskinka också! På kvällen blev det en film som jag tyvärr har glömt namnet på. Jag förstår inte varför jag envisas med att försöka se en thriller, jag vet ju att jag inte kan sova efteråt. Men den här gången kunde jag inte motstå omslaget på filmen eftersom Paul Walker prydde det. Ni vet den där snygga killen i Fast and the furious filmerna!! Han var ännu snyggare nu, med skägg och allt. Hade tvättstugan i går också och fick trevligt sällskap av grannen Emma. Det var värt, hon fick låna tvättmedel av mig och låna maskinerna när jag var klar mot att hon hjälpte mig att vika lakan :)


Paul Walker

I dag har det blivit en städdag här hemma så nu luktar det gott och är rent! Kom nyss hem från Parken efter att jag haft kundaktivitet. Mycket trevlig stämning och vilken match det var, IFK spelade riktigt bra och vann med 3-0. Hemmaplan börjar bli deras grej. Jag är ju egentligen inget fotbollfan (däremot hockeyfan) men jag kommer på mig själv att få en puls över det normala, skrika rakt ut när dommare dömmer "fel" och hänga med i IFKs kampsånger. Det är något särskilt att se sport live oavsett vilken sport det är, eller nja, kanske inte golf. Blev uppdaterad via sms om semifinalen i 100 m. Gay 9.93 med en kass start, Bolt 9.89 joggandets. Nu väntar jag in finalen dem emellan, bara 40 minuter kvar!  Dagens stora sporthändelse! Jag älskar friidrotts vm.




Kommentarer
Postat av: Jessica Sjögren

Jag är också väldigt förtjust i Fru Frisk!

2009-08-19 @ 08:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0