Söndagspromenad!

Ännu en söndagspromenad med Emma Linder är avklarad. Jag gick in och jobbade en stund idag och då ringde Emma som var på väg hem från jobbet och vi bestämde oss får att ta en sväng även den här veckan. Sen blev det två timmars promenad runt strömmen. Jag gillar våra samtal som handlar om ALLT. Det är intressant hur man har olika vänner till olika saker. Emma är min promenadkompis då vi pratar om samhällskritiska ämnen som jag inte gör med någon av mina andra nära vänner, förutom min vän i huvudstaden förstås. Den här dagen diskuterade vi studielån, vården och däremellan diverse oseriösa ämnen som jag inte nämner här. Den viktigaste konversationen för dagen handlade dock om hennes kobajs klocka. Ja det är sant hon har en sån hemma... i köket.
Jag: Emma, var är det som sitter på väggen, det ser ut som en stor gammal svamp.
Emma: Det är fel, gissa igen.
Jag: Ingen aning, säg vad det är.
Emma: (Mycket stolt) Det är en kobajs som är gjord till klocka men den tickar inte just nu. Jag har plockat den själv!
Jag trodde jag skulle garva ihjäl mig. Vem plockar en kobajs, torkar den, lackar den och gör den till väggklocka?!?

Nu blir det hyrfilm igen som är min nya hobby. Idag blir det en tung film som heter Die Welle. En gymnasielärare ställer sig frågan: Skulle Hitler ha lyckats idag? Han genomför sen ett kontroversiellt experiment i sin skolklass. Verkar mycket intressant, läste mycket om det här när jag pluggade psykologi. Emma har sett den och rekomenderade den. Recension kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0