I svampskogen

Filmen var hur bra som helst! Det blev inte att jag såg den i fredags kväll för då fick den fantastiska Bolt min totala uppmärksamhet men i lördags morse kröp jag ner i soffan, satte på filmen och åt det resterande godiset. Den handlar om Henrik VIII och hans älskarinnor och fruar som en efter en får sätta livet till och bli ett huvud kortare (bokstavligt talat). Som vanligt när jag gillar något så blir jag lite extrem... så i lördags såg vi The Queen (som var mindre bra) och nu läser jag boken om Elisbeth I (boken tar vid där filmen slutade). Grymt bra än så länge. Jag är intresserad av historia men har inte grottat ner mig i Englands monarki tidigare.


Grymt bra film!


I går kväll blev det skaldjur för hela slanten. Krabba ooch kräftor och så lite god parmaskina och melon och så lite vin såklart! Dagen har spenderats på ett lite nyttigare sätt, ute i skogarna och plockat svamp. Fick ihop ca 5 liter så till middag blev det smörstekta kantareller! Mamma är snäll och förväller min del av svampen så jag får den färdigpacketerad och klar :) På vägen hem stannade vi på Stegeborgs hamnkrog och åt glass!



Dagens skörd
En trött svampplockare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0