Filmtime!

Vi hade det jättetrevligt hemma hos Anneli i onsdags kväll! Jag, Anne och Anna blev lite sena men när vi väl kom dit slängde vi oss i poolen som var 32 grader varm!!! Underbart, Sen blev det mat, vin och en massa skratt. En elloge till Rogga som var ensan kille och servade oss tanter med vin och blåste upp luftmadrasser. Jag har verkligen världens härligaste kollegor, vi har så roligt och alla bjuder på sig själva och har samma sjuka humor! Det är inte kollergor, det är vänner!

I dag har varit en konstig dag, eller kanske mer konstiga händelser. Jag har nämligen köpt lösgodis, det händer i princip aldrig, jag är inte så förtjust i det, tycker mer om en god ost eller avokado och sånt. Men i dag köpte jag som sagt en påse lösgodis på videoaffären. Stog länge och tvekade men plockade tillslut ihop en ynklig liten påse, den vägde in på fjuttiga 8 kr. För övrigt, om jag mot förmodan skulle byta karriär och jobba i en annan branch skulle jag jobba i videobutiken Video West vid Stortorget. Alla är så trevlig där, alla är polare och ropar "Tjena kompis" (läs det med en viss brytning) när de kommer innanför dörren, snackar med alla och recenserar de senaste filmerna. En schysst förmån är ju också att de förmodligen får se alla nya filmer innan de ställs på hyllorna för oss vanliga "svenssons". I kväll ska jag se filmen "Den andra systern Boleyn" med heta skådisar som Nathalie Portman och Scarlet Johansson samt Eric Bana,

Jag har kommit på att jag hatar Augustifesten som pågår i Norrköping just nu, Det är bara en massa skräp på den så kallade marknaden och det är massa fulla människor på gatorna redan vid lunchtid, Och så är det trångt och så har det regnat i dag.. usch och fy...bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0