En dröm som går i uppfyllelse

Åhh, jag är så glad! Nu är det äntligen klart! Jag ska plugga till hösten. Det är en diplomkurs i fastighetsförvaltning. Jag kommer börja i slutet av oktober, kommer jobba samtidigt. Pluggar i Stockholm 3 dagar i veckan månaden resten pluggar jag hemma på kvällstid. Det kommer bli tufft men det här är vad jag drömt om länge. Det står faktiskt med på min "drömlista" över saker jag vill göra inom x antal år och nu slår första drömmen in!! Utbildningen är uppdelad i fem delkurser,


Delkurs 1: Introduktion till fastighetsförvaltning

  • Fastighetsbranchen i ett nytt sekel
  • Utveckling av företag och fastigheter
  • Arbetssrätt och miljöfrågor

Delkurs 2: Juridikens grunder

  • Allmänt om rättsordnigen
  • Processrätt
  • Fastighetsrätt
  • Miljö-, Plan- och Bygglagstiftning

Delkurs 3: Hyresrätt (det här har jag läst tidigare men man kan aldrig få för mycket kunskap)

  • Hyresrätt

Delkurs 4: Fastighetens ekonomi

  • Investeringsbedömning
  • Fastighetsekonomi
  • Fastighetsförvaltning

Delkurs 5: Upphandlingsjuridik och företagets årsredovisning och skatter

  • Beskattning
  • Upphandling
  • Fastighetsredovisning

Det bästa med den här utbildningen är att jag får använda företagets siffror vad gäller ekonomin och då är det mycket lättare att förstå varför man gör vissa saker och lära sig verkligheten. Det ska bli så roligt! Längtar!


Kommentarer
Postat av: Syster-yster

Ett stort GRATTIS från alla oss i Hemsta ;D

2009-08-12 @ 09:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0