Bara vara liten, om så bara för en helg

Ännu en dag när solen glittar i vattnet och båtskrovet speglar sig i havsytan. Kroppen börjar få tillbaka den bruna nyans jag lyckades skapa i början av sommaren men som försvunnit efter alldeles för många timmar inne på kontoret.. En svag bris gör att jag kan pressa i solen utan att flyta bort och tvingas söka skydd i skuggan. Det är det jag gillar med skärgården, alltid en klarblå himmel men ständigt denna svaga bris som gör att den tryckande hettan som blir inne istan förhindras.
I går kväll blev det en god middag i sittbrunnen. Det blev pappas perfekt grillade köttbit och mammas goda sallad som, förutom de klassiska salladsingridienserna, även bestod av avokado, vattenmelon och citron. Till det drack vi vin. Efter två omgångar Yatzy somnade jag vid matbordet på en hög av kuddar, precis som när jag var liten. Det var nog som mamma sa när hon "nattade" mig igår kväll, att jag vill följa med ut på båten för att bara vara liten ett tag. Här behöver jag inte vara vuxen som måste ta ansvar för jobb, min lägenhet, behöver inte grubbla över jobba saker. Kan bara vara 7 år igen om det så bara är för en helg!

Tyvärr funkar det inte att lägga upp några bilder så det kommer när jag har kommit in till stan och till en, gissningsvis, enormt varm lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0